Klachten Proximedia, Sipwell, Clickplus of Alarmsystemen | Juridisch Advies

Herkent u deze situatie?

Beginnende zelfstandigen worden belaagd met verkoopspraatjes en ondertekenen een overeenkomst , dikwijls op basis van foutieve mondelinge info. Hierna is er geen ontkomen aan het contract en worden er vaak exuberante bedragen gevraagd voor slecht functionerende diensten. 

Deze klachten komen vaak voor bij bedrijven zoals Proximedia, Sipwell, Clickplus of Alarmsystemen. Vaak zijn hun contracten echter juridisch waterdicht en is het moeilijk om hier iets tegen te beginnen.

In het contract staat vaak duidelijk de periode waarvoor men een contract aangaat, dus daar is geen ontkomen aan. Het contractrecht tussen ondernemers is veel minder beperkend dan bij consumenten. Wat u als ondernemer tekent, daar hangt u vaak ook aan vast. 

Het feit dat de prestaties finaal niet correct geleverd worden, is ook bekend. Maar zelfstandigen die niet tijdig gereageerd hebben en pas 3 jaar later gaan protesteren bijvoorbeeld- zullen geen gehoor vinden bij de rechtbank. 
 
Het afsluiten van een minnelijke regeling is altijd de beste oplossing, want de rechter moet oordelen in een rechtbank zal hij enkel kijken naar de schriftelijke overeenkomst, de algemene voorwaarden en het gebrek aan protest tegen de facturen.
 
Deze praktijken kan je enkel stoppen indien je als zelfstandige onmiddellijk schriftelijk de gebreken in de prestaties aanklaagt en dit enkele maanden na elkaar blijft herhalen. Je kan zo'n schriftelijke ingebreke stelling bekomen door even te mailen naar info@jureca.be
 
We kunnen jou ook bijstaan in de rechtbank. Jureca verzamelt alle dossiers om vervolgens in groep te gaan onderhandelen en klacht neer te leggen. Als je graag wil deelnemen kan dit ook via info@jureca.be